2022. augusztus 5., péntek

A kreativitás integrálása Barcelona-ban I. fejezet

 



Vasárnap érkeztem Barcelona-ba. Azért jöttem, hogy részt vegyek az Erasmus kurzuson, megismerkedjek  várossal, és közben magammal is . Mit lehet tenni, ha az ember pszichológus… A legnagyobb izgalmat az jelentette, hogy hogyan fogok egyedül a kurzuson, egy idegen országban, idegen emberek között, egyedül utazva helyt állni.

Megérkezésem után kitaláltam, hogy valami vagány helyen fogok ebédelni, úgyhogy egy jó előr megtervezett kirándulást tettem a város egy külső szögletébe, ahol az ebéd, a kávé és a frissen facsart narancslé segített megérkeznem, annak ellenére is, hogy ezért a kiruccanásért az óriási bőröndömmel kellett keresztül kasul tömegközlekednem a városon.  Az már itt kiderült, hogy alapvetőn, ha valamit eldöntök azt nehezen engedem el, ha a trópusi melegben izzadok is, a cipekedés nem akadály, én ott ebédelek, ahol nekem tetszik.

A szállásom egy belvárosban élő kazasztáni család utcára néző, teraszos kis szobája. Az volt a célom, hogy egy hotelszobánál valamivel reálisabb bepillantást nyerjek az itteniek életébe, és ez így meg is valósulhat, bár a közös nyelv hiányában inkább csak egymás mellett élünk, ezekkel az amúgy nagyon kedves emberekkel. Persze itt már rájöttem arra is, hogy néha az idillikus elképzeléseim a valóságban új színeket öltenek, néha jól esne egy független hotel szobába hazaérkezni, és nem idegen emberek otthonába.

A vasárnap hátralévő részében csak kószáltam a városban, ismerkedtem a spalettás gyönyörű homlokzatok szegélyezte utcákkal, a mindenütt árnyékot biztosító hatalmas fák látványával, és a sokszínű embertömeggel. Vacsorára, szintén ajánlás menté, egy apró sikátorban megbúvó, de annál népszerűbb helyen ettem a spanyolok méltán híres paella-jából. Hazafelé szembesültem vele, hogy a város életének meghatározó része sötétedés után indul, de nálam a fáradtság győzött ezért csak a hazaérésig vettem részt a katalán éjszakai életben.

Ma reggel a kurzusra érkezve megismerkedtem társaimmal, akik Közép- Kelet Európa minden részét képviselik (Bulgária, Lengyelország, Csehország, Észtország), és a tanárunkkal, aki bár nem lóg ki a helyiek közül elsőre, de gesztikulációja hamar elárulja, hogy valójában Olaszországból költözött Barcelonába.

A kurzus első napján elsősorban egymással, egymás iskoláival ismerkedtünk. Izgalmas volt  a korábban szintén a Szovjet Unió részét képező országok iskoláinak ismerős vonásait.

Ezen túl elindítottuk a közös gondolkodást arról, hogy a természetüknél fogva kíváncsi diákokat, gyerekeket, hogyan lehet a saját oktatásukba minél inkább bevonni. Izgalmas gondolatokat hallottunk arról, hogy milyen fontos megtanítani a felnövekvő generációt arra, hogy digitális eszközeink, ne a létezésünk, időtöltésünk céljai, hanem annak eszközei legyenek. Fontos volt számomra az a gondolat, hogy arra az alázatra neveljük magunkat, és a diákokat, hogy bár sok információ elérhető manapság mindenki számára, ettől még nem válunk minden téma szakértőjévé.

Szó volt még az érintés, az észlelés, az érzelmek és az aktív részvétel szerepéről a tanulásban, amik fontos előremutató irányokat képviselnek, az alapvetően megfigyelés, és passzivitás fókuszú elavult oktatási módszerekhez képest.

 


 

Most már a negyedik napom töltöm Barcelona-ban. Tanulok a kurzuson, tanulok a világról, és tanulok sokat magamról, szóval ebből a szempontból minden a terv szerint halad.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Heti ötlet: Ráhangolódás

Ráhangolódás az órára: Idegen nyelvnél, de bárhol alkalmazható. Könnyebb úgy elkezdeni beszélni, ha egy 9-12 képből/fotóból álló képsorozat ...